IMG_7335.jpg

Undervisning

På Alle Niveauer

Uanset om du er nybegynder eller erfaren rytter, tilbyder vi holdundervisning, der passer til dit niveau og dine mål. Hos Rudme Rideskole tror vi på, at den rette træning og støtte kan hjælpe dig med at nå dine drømme, uanset hvor du er på din rejse som rytter.

Vores Tilgang

Vores erfarne instruktører tilbyder en bred vifte af undervisningsmetoder, der kan tilpasses dine individuelle behov og læringsstile. Vi fokuserer ikke kun på teknik, men også på at opbygge tillid og forståelse mellem rytter og hest. Det betyder, at der vil være undervisningstimer, hvor vi hopper af hesten og udforsker teori, sikkerhed og hesteadfærd.

For Nybegyndere

For dem, der er nye i sadlen, tilbyder vi en indledende introduktion til grundlæggende rideteknikker og håndtering af hesten. Vores mål er at skabe en tryg og behagelig atmosfære, hvor du kan lære og udvikle dine færdigheder i dit eget tempo.

For Erfarne Ryttere

For de mere erfarne ryttere stræber vi efter at finpudse og forfine dine færdigheder på et avanceret niveau. Vores instruktører vil hjælpe med at identificere områder, hvor der er plads til forbedring, og arbejde sammen med dig for at nå dine mål inden for din valgte disciplin.

Handicapridning for Oplevelse og Glæde

Vi er stolte af at kunne tilbyde personer med handicap muligheden for at deltage i ridning som en fritidsaktivitet. Vores erfaring og ekspertise inden for handicapridning sikrer, at hver rytter får den støtte og vejledning, de har brug for, for at opnå deres mål og nyde glæden ved ridning.

Besøg os

Vi opfordrer dig til at besøge os og deltage i en undervisningstime for at opleve vores tilgang og faciliteter på nært hold. Uanset om du er nybegynder eller erfaren, er du velkommen til at deltage i en prøvetime for at se om vores rytterfællesskab er noget for dig.

Vi låner gerne sikkerhedsudstyr ud til prøvetimen, men vi kan ikke garantere, at vi har udstyr i alle størrelser på lager.

IMG_2500 copy.png

Vi forventer at

• du kommer 1/2 time før ridetimen starter og selv sørger for at strigle og sadle den hest du skal ride på. For nye børn kræver dette en engageret forældres støtte. Klubben har unge dygtige hjælpere tilknyttet, som kan assistere ved spørgsmål omkring striglning og opsadling.

• Alle skal bære ridehjelm, forsvarligt fodtøj*og eventuelt sikkerhedsvest under ridning. *Forsvareligt fodtøj er en sko med en lille hæl og en glat/let rillet sål som ikke har snører, der kan hænge fast i bøjlen.

• Børn skal bære ridehjelm i stalden og under trækning af hesten mellem stald og ridehus.

• Ved al omgang med hesten skal der anvendes sikkerhedsmæssigt forsvarligt fodtøj. Bløde tennissko, sandaler, plastiktræsko mv. er ikke egnet fodtøj, når du færdes, hvor der er heste.

• Når du rider skal du altid bruge en CE-mærket ridehjelm med standard EN 1384:2017 eller VG1, som passer i størrelsen. Sikkerhedsmærkningen må ikke fjernes fra hjelmen, og skal kunne fremvises ved forlangende.

• Alle nybegyndere såvel voksne som børn bærer CE-mærket sikkerhedsvest under ridning.

• Du hjælper med at holde stalden stille som et bibliotek, Ingen ræs eller råb!

• Du hjælper med at ryde op efter dig selv, så vi undgår snublekaos. Lad ikke staldgangen blive til et opbevaringsrum for udstyr - det er en passage for modebevidste heste!

• Du altid føre en hest i trense eller grime med træktov.

• Du aldrig Fastgør dig til hesten ved f.eks. at vikle træktovet om livet eller hånden.

• Du melder afbud i god tid på sms